REC Watches PurpleNeon – A Turbo korszak bűvöletébenOlvasási idő ~ 8 perc

REC TURBO PurlpeNeon

A REC Watches feltűnő színekben pompázó, vibráló hangulatú, mégis megosztó karórája borzolta a kedélyeket szerkesztőségünkben. A dán óragyár fiatal korunk merész vágyait idéző, gumifüsttől „illatozó” turbós autók hihetetlen hangulatát igyekszik csuklónkra varázsolni a TURBO PurpleNeon nevű órájával.

A REC Watches óragyárról már esett szó korábban az 5bar Online Órás Magazin oldalán, amikor is a TTT ICON100 modellt mutattam be nektek. Akkor a kétkerekű versenygépek szerelmeseit csábította el a gyártó. Ezúttal azonban bepattanunk egy négykerekű turbós „dobozautóba”, mégpedig abba a fajtába, ami a 80-as években kergette őrületbe az időseket és csábította el a fiatal srácokat!

Amennyiben szeretnéd elolvasni a REC Watches korábban nálunk járt modelljéről írt cikkemet, ide kattintva megteheted.

Biztonsági öveket becsatolni! Indulás!

Turbó-láz a 80-as években

Ahogy már megszoktuk, a REC ismét valami izgalmas járműipari témát feszeget. Ezúttal a 80-as évekbe röpít vissza minket, amikor is elkezdett kibontakozni a fiatalság körében a turbó-őrület!

Az üzemanyagárak némiképp emelkedésnek indultak abban az időszakban, így a motorok hengerűrtartalmát kénytelenek voltak csökkenteni az autógyárak, hogy spóroljanak az értékes naftával. Azonban ez a lépés magával hozta a lóerők elvesztését is, így született meg az igény az akkor már jóideje létező turbófeltöltők beépítésére a motorokba.

A turbófeltöltő nem volt éppen újkeletű dolog már a 80-as években sem, hiszen több, mint száz évvel ezelőtti találmány, egy bizonyos Dr. Alfred Büchi műhelyéből. Ám ekkor még természetesen kissé eltért a későbbiekben használt típusoktól, azonban az alapelv megegyezett.

A technikai tudnivalókba nem akarok részletekbe menően elmélyülni, ezért maradjunk annyiban, hogy száz szónak is egy a vége, az pedig a végeredmény: teljesítménynövekedés!

TURBO EVERYTHING!” (avagy: TURBÓZZ FEL MINDENT!) – szólt a mondás akkoriban.

Azt érezhették a kor sebességmániás autóbubusai, hogy a hétköznapi használatra szánt utcai autók a versenygépek erejét kapták meg egyik pillanatról a másikra.

A kor dizájnhullámainak megfelelően szögletes dobozokként gördültek le az autók a gyártósorokról. Mai szemmel nem nevezhetjük sem áramvonalasnak, sem formásnak őket, viszont az akkori fiatalság körében igen népszerűek voltak. A gyártók pedig büszkén hirdették a technikai újítást, hiszen jól látható, feltűnő „TURBO” feliratokat helyeztek el az autókon… Egyesek még akkor is, ha az autóban egyébként nem volt jelen az elmés kis szerkezet, hiszen óriási marketingerővel bírt!

Füstöltek a gumik, száguldoztak a srácok, visítottak a turbók, de legfőképp a csajok egy-egy vagány fenegyerek ámokfutása láttán!

Ezt a retró hangulatot igyekezett a csuklónkra varázsolni a REC, hogy bármikor, amikor az óránkra pillantunk egy leheletnyi életérzés járja át a szívünket-lelkünket a 80-as évekbeli turbó-éra légköréből.

Az első benyomások

A REC-től megszokott, látványos fémdobozt rejtett a postacsomag, melyben fekete habszivacsba bújtatva ott lapult a már ismert REC emblémával ellátott bőr utazótok, és benne a REC TURBO feltűnő színekben pompázó remeke.

A lila és sárga színpompás elegye, a gumi és műanyag lágysága és az acél hűvössége keveredik az óra egészén. Ez a színes, látványos megjelenés teszi első körben megosztóvá az órát. A választásom éppen ezért esett rá, hiszen szerettem volna valami színeset, valami feltűnőt, amivel eddig még nem találkoztam. Ez az óra telitalálat volt, hiszen a REC Watches sajnos kevéssé ismert hazánkban, ez a modell pedig végképp ritka látvány a magyar csuklókon.

A benyomás, amit elsőre éreztem, meglehetősen kettős volt. Egyrészt a színösszeállítást nem tudtam mire vélni. Vajon mi ösztönözte a gyártót éppen ezekre a színekre? Kissé bohókás, vidám és könnyed nyári kiegészítőnek véltem még akkor a Turbo-t. Másrészt kézbe véve, érezve az óra súlyát azonnal bekattant, hogy itt szó sincs ilyesmiről. Ezt tetőzte a tok kidolgozottságának látványa, ami helyre tette bennem a legelső impressziót. Ez a dán produktum véresen komoly kreáció, könnyed, meglehetősen feltűnő színösszeállításban. Ez a kettősség izgalmasnak ígérkezett és mint bebizonyosodott, az is!

Azonnal megértettem, hogy nem szabad elsőre ítélni, érdemes elmerülni a részletekben.

Erre tipikusan jó példa ez az óra. Azóta is áldom az első gondolatfoszlányt, ami ennek a típusnak a kiválasztására ösztönzött, amikor a gyártó megkért, hogy bökjek rá, mit szeretnék kipróbálni a termékei közül. Tudtam, hogy ez az óra megosztó lesz mind a szerkesztőtársaim, mind az olvasók körében. A könnyed, vidám színek ugyanis véresen komoly kivitelezést és belsőt rejtenek.

Kicsit mélyebbre merülve az életérzésben beláthatjuk, hogy a feltűnő színek tökéletesen passzolnak a mondanivalóhoz, a sebesség szeretetéhez, a vagánysághoz, a feltűnő, fiatalos fílinghez.

A kasztni

A korona nélkül 40 mm átmérőjű rozsdamentes acéltok meglepően masszív és határozott. Érezni, hogy „benne van az anyag” – ahogy mondani szokás. Nem akármilyen kivitelezést kapott az óraház, csodásan kúsznak egymással karöltve az ívek, élek és letörések. A szálcsiszolt és tükörpolírozott felületek mesterien váltják egymást. Meglehetősen aprólékos munkával, nagy odafigyeléssel, átgondolt formaterv alapján készítették el a tokot.

Minden ív és hajlat a 80-as évekbeli turbós, fiatalos autók divatjának hódolva az élekkel és sarkokkal ellátott dobozformára hajaz. Tüzetesebben megvizsgálva felfedezhetjük az órában egy autó formavilágát abból a korból… Zseniális ötlet!

Manapság már alapvetésként kezelhetjük, hogy karcmentes zafírüveg mögött feszít az egyedi számlap, amivel a turbó-éra hangulatát igyekeztek megjeleníteni. A 80-as évek aszfaltszaggató autóin ugyanis sokszor láthattuk, hogy a hátsó ablakot redőnyzettel szerelték fel, így érték el az árnyékoló hatást, valamint vagány külsőt kölcsönöztek a gépek farának.

Ez a dizájnelem jelenik meg a számlapon, mégpedig igen látványosan, hiszen a lilából narancsba forduló színátmenettel operálva fölöttébb izgalmas élményt alkottak a készítők, ráadásul újrahasznosított műanyagból elkészítve. A gyártó szándékosan használta ezt az anyagot, hiszen a 80-as években érezhettük leginkább bőrünkön a műanyagipar forradalmát. Az életünk minden szegmensébe beférkőzött ez az új, könnyen előállítható és alakítható anyag. A járművek karosszéria alkatrészeiben is felbukkant és előszeretettel alkalmazták lökhárító, díszítések és a belső tér kialakításakor.

A hangulat további fokozásának jegyében a lamellák alatti felület teljes egészében Super-LumiNova bevonatot kapott, így sötétben elképesztően látványosan megvilágítja az órát.

Az izgalmas számlapon négy óránál elhelyezett „TURBO” táblácskával a gyártó az inspirációt jelentő múzsára utal. Az indexek és a számok színezettsége fordulatszámmérőre emlékeztet, hat óránál egy kényelmesen látható és kiválóan leolvasható dátumablakot helyeztek el.

Az óra hátlapját rozsdamentes acél borítás uralja, ami szép sávozással díszített és a gyártó logója is feltűnik. A tekintetet mégis a középtájon elhelyezett „open heart” (nyitott szív – bár sokkal inkább a „nyitott tüdő” elnevezés lenne a stílszerűbb, ha már hátulra rakják, de az mégsem hangzik olyan emelkedetten) kis kukucskáló ablak enged betekintést a szerkezet gyönyörűen izgő-mozgó működésébe.

A 20 mm szélességű gumiszíj is része az ismertetett és átgondolt, minden részletében kidolgozott rendszernek. A tok íve és a díszítésül szolgáló sávozottság szépen halad tovább a szíjon, ami egyébként kényelmes, puha és nem utolsó sorban igen látványos lila színezetű. A mai elvárásoknak megfelelően természetesen gyorskioldó pöcökkel ellátott stifttel tudjuk hatékonyan és könnyedén cserélni, ha ehhez támadna kedvünk.

A „motorháztető alatt”

A hajtómű alapját a SELLITA cal. SW200-1 jelű szerkezet adja, óra-perc-másodperc és dátum megjelenítéssel. A kaliber 20 kő felhasználásával készült, 4 Hz-en, 28.800 féllengésszámmal hasít, ezzel biztosítva a gyári adatok szerinti +/- 5 másodpercnyi lehetséges napi eltérést. Jelentem, az óra könnyedén hozta a megadott értéken belüli pontosságot. Teljes felhúzást követően 41 órán át képes a tárolt energiát felhasználva tovább járni a REC remekműje, ami mindennapi használatra szánva tökéletesen kielégíti az igényeket.

A werk automata, de természetesen kézzel is felhúzható, azonban nagy bánatomra koronazárat nem alakítottak ki az órán, így mindig ott motoszkál bennem a gondolat, hogy könnyedén víz juthat be az értékes szerkezetbe. Azonban ettől tartani balgaság lenne, hiszen 50 méteres vízállóságot garantál a REC, így ha medencébe ugrálásra ugyan nem is, de kézmosásra, illetve egy kis esőben álldogálásra teljesen jók vagyunk. Mindezt meglepetten konstatáltam, no de sebaj, a TURBO minden egyéb tulajdonsága jócskán kárpótol ezért a kis hiányosságért!

Mindent összevetve

Újra nagyot alkotott a REC Watches, engem legalábbis telibe találtak a színek, a hangulat, az életérzés és nem utolsó sorban a halálosan komoly, magas minőség, amit a gyártó minden modelljénél tapasztalhatunk. A gyár székhelye Svédországban van, azonban mind az óra számlapja, mind pedig a hátlapja büszkén viseli a sokat sejtető „swiss made” feliratot. A dán és svájci alapokon nyugvó minőségbiztosítási modell ötvözése az egyik legjobb választás. Akit a fentiek lázba tudnak hozni, annak bátran ajánlom a REC TURBO-t, egészen biztosan nem fog csalódni. Az árszegmensen, ahol az óra helyet foglal, az átgondolt és rendkívül aprólékos kidolgozottság és minőség jócskán túlmutat. Izgatottan várom a gyártó következő modelljét!

Amennyiben kedved támadt megvásárolni a cikkben szereplő modellt, ne habozz! A REC Watches honlapján 2023. november 14. és december 8. között számos modellre, így a TURBO PurpleNeon-ra is 50% kedvezményt biztosít a gyártó a „Black November” akció keretein belül. Így 398 eurós, kihagyhatatlan áron begyűjtheted ingyenes szállítással.


Az órát a REC Watches független dán óragyár bocsátotta a rendelkezésünkre, melyet ezúton is köszönünk!

Forrás: REC Watches, képek: REC Watches és Szentpéteri Levente (5bar.hu)

Vissza a kezdőoldalra

Szerző

Szentpéteri Levente
Szentpéteri Levente
Lelkes órarajongó és használó. Mindig azok a gyártók és órák vonzottak, amelyek mögött patinás múlt, érdekes sztori vagy éppen legendák sorakoznak. Ezekből pedig akad jócskán! Tartsatok velem, fedezzük fel együtt őket!

Ne maradj le a legfrissebb cikkekről, iratkozz fel heti hírlevelünkre!

Kéretlen reklámokkal nem fogunk zavarni!